2015 m. sausio 26 d., pirmadienis

Agrastienė su bananais


Nors šiuo metu yra gili žiema ir tikrai ne uogienių virimo sezonas, tačiau kaip tik tas metas, kai šio sezono metu privirtos, prigamintos uogienės, džemai ir kitokie panašūs skanėstai, kurių nepatingėjom pasidaryti, eina į trasą.  Tad ir dabar norėčiau pasidalinti pirmą kartą išbandytu ir baisiai pasiteisinusiu receptu uogienės, kurią dabar labai skaniai aplaižom kartu su blynais, baltu sūriu ir pan.
Aš vasarą mielai skanauju ką tik nuskintus nuo krūmo agrastus, mano receptoriai apskritai yra pratę ir mielai ragauja rūgštesnio maisto. tad agrastai, ypač kai tai paprastai būna vienos iš pirmųjų uogų, atidarančios vasaros sezoną, kuomet mūsų organizmai būna tiesiog išsiilgę šviežių lietuviškų vaisių ir uogų, man sueina labai gerai. Kaip bebūtų, norint pilnai išnaudoti agrastų krūmus, šių uogų likučius, kurių nesuvalgome (visgi ne visi taip mėgsta valgyti vienus agrastus, o ką kalbėti apie jų panaudojimą kur nors  kitur - tai nėra labai populiaru, pvz., agrastų pyragas ar pan. hmm būtinai reikės kada išbandyti! :)), galima labai puikiai panaudoti pasigamint nuostabaus skonio ir subtilios rūgštelės uogienę - agrastų ir bananų uogienę. Prisiskyniau aš vasarą tų agrastų ir vis sukau galvą, kaip čia juos įdomiai išvirti, kad nebūtų per rūgštu ir būtų visiems priimtino skonio. Man mintyse jau kirbėjo, kad galėčiau juos sumaišyti su saldžiaisiais bananais, kadangi užpernai labai sėkmingai išbandžiau bananų panaudojimo būdą uogienėse - viriau bananinę obuolienę - labai pasiteisinęs receptas, kurį būtinai dar aprašysiu. Taigi šį kartą dėkoju Žaidimų aikštelei, kad per daug eksperimentuoti man nereikėjo, nes būtent ten radau proporcijas mano nusižiūrėtai uogienei. Tad žinoma, dalinuosi šiuo receptu su Jumis.

Maždaug 2 l uogienės išeis iš:
1,5 kg rūgštesnių agrastų
3 bananų, gerai prinokę
1 kg cukraus

Šakute sutrinkime bananus. Agrastus nuplaukime, nusausinkime ir sudėkime į puodą. Lengvai juos pagrūskime, sumaišykime su trintais bananais, užberkime cukrumi. Palikime per naktį, kad atsirastų sulčių.
Kitą dieną užkaiskime puodą ir ant nedidelės ugnies viską pavirkime apie 1 val arba kol uogienė pasidarys Jums norimo tirštumo. Vis pamaišykime. Galiausiai viską supilkime į švarius stiklainius, sandariai uždarykime ir apvertę stiklainius palikime juos ant virtuvinio rankšluosčio, kol pravės.

Aš pati tiksliai nesvėriau tų agrastų, tiesiog sudėjau turimus agrastus, kelis bananus, užbėriau cukraus, gal ir šiek tiek mažiau nei recepte, nes mėgstu rūgščiau, ir viskas gavosi puikiai. Viskas labai paprasta - norite saldžiau, galite įdėti daugiau bananų ar cukraus, norite rūgščiau, didesnę dalį tada turi sudaryti agrastai. Aš dar visą pavirusią masę sublenderiavau - patinka man tokia vientisa uogienių konsistencija, rodos, tada lieka paslapties daugiau - ką gi čia skanaujame :)


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...